مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی تعاریف و انواع مزیت رقابتی,دانلود مباني نظري انواع مزیت رقابتی,مقاله در مورد مزیت رقابتی,مباني نظري مزیت رقابتی پایدار,پيشينه تحقيق مزیت رقابتی پورتر,پيشينه پژوهش ویژگی های مزیت رقابتی,مزیت رقابتی pdf,مزیت رقابتی,م,,,

بهترین فایل قابل دانلود در موردمبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی تعاریف و انواع مزیت رقابتی (فصل دوم) را مشاهده می کنید می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی تعاریف و انواع مزیت رقابتی (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیقاتی-تعاریف-و-انواع-مزیت-رقابتی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی تعاریف و انواع مزیت رقابتی (فصل دوم) در 27 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

مزيت رقابتي
مزيت رقابتي از موضوعات مهمي است که در سال هاي اخير در ادبيات مديريت و بازاريابي استراتژيک مورد تاکيد قرار گرفته است. در اين رابطه، چشم اندازهاي متفاوتي نسبت به عوامل تعيين کننده و موثر ارائه شده است، جايي که توريسينهاي سازمان صنعتي ، عوامل محيطي را عوامل مسلط و تعيين کننده مزيت رقابتي مي دانند. اولين شخص از ميان اين نظريه پردازان بين  است که در سال 1968 نظريه خود را بيان داشت. با اين حال نظريه پرداز معروف اين گروه مايکل پورتر  محسوب مي شود. طبق مدل پورتر، واحد صنعتي براي تجزيه و تحليل صنعت است. در اين راستا وي اعتقاد دارد که سودآوري شرکت ها به جذابيت صنعت و موقعيت نسبي شرکت در صنعت بستگي دارد. طبق اين مدل، چنانچه استراتژي باعث شود که سازمان فعاليت ها را متفاوت و متمايز از رقبا انجام دهد در آن صورت شايستگي هاي محوري امکان انتخاب تنوع و تمايز را تسهيل مي کنند و باعث کسب مزيت رقابتي براي سازمان مي شوند(توني و تونچيا ،2003).
از نظريات ديگر اين گروه مي توان به نظريه آميت و شوميکر  اشاره کرد. طبق اين نظر اين دو، سودآوري شرکت به ميزان سازگاري دارايي هاي استراتژيک و عوامل استراتژيک صنعت بستگي دارد و لذا اساس مزيت رقابتي برمبناي تعامل سازمان صنعتي و تئوري شايستگي قرار مي گيرد(آميت و اسچومز ،1993). در مقابل اين دسته از نظريات، تعدادي از تئوري پردازان بر اهميت عوامل درون سازماني در کسب مزيت رقابتي تاکيد دارند که از ان جمله مي توان به نگرش بر مبناي منابع  و نگرش قابليت هاي پويا  اشاره کرد.
نگرش بر مبناي منابع، سازمان ها را به عنوان مجموعه هاي منابع مي نگرد و معتقد است که مبناي مزيت رقابتي سازمان، منابع آن است، مشروط بر اينکه ويژگي هاي نادربودن، باارزش بودن، قابليت جايگزيني اندک، و تقليد ناپذير بودن يا مشکل بوده تقليد را دارا باشند. به بيان ديگر، منبع مزيت رقابتي منابع سازمان است و در صورتي که منابع، ويژگي هاي چهارگانه فوق را دارا باشند مزيترقابتي از نوع پايدار خواهد بود(ليسمن و مارگارت ،2004).
نگرش قابليت هاي پويا، منبع مزيت رقابتي را فرآيندهاي متمايز(راه هاي هماهنگي و ترکيب) مي داند. در اين نگرش، واژه پويا اشاره به ظرفيت بازسازي شايستگي هاي سازگار با محيط متغير کسب و کار، وابستگي هاي مسير معين و موقعيت هاي واقعي بازار دارد و واژه قابليت ها به نقش کليدي مديريت استراتژيک در تطابق سازي، يکپارچه سازي و پيکربندي مجدد شايستگي ها، منابع و مهارت‌هاي سازماني جهت تامين الزامات محيط متغير تاکيد مي کند. بر اساس اين نگرش امکان خريد قابليت هاي پويا از بازار وجود نداشته، ايجاد آن مستلزم فرآيندهاي پوياي مديريتي درون سازماني است. به طور کلي مي توان گفت که درن ظريات محيطي، واحد تجزيه و تحليل، صنعت و در نظريات مبتني بر منابع و قابليت هاي پويا و نيز نظريه شايستگي هاي محوري، واحد تجزيه و تحليل سازمان است(ميگوئل و همکاران ،2002).
قبل از بيان علل و عوامل مؤثر در کسب مزيت رقابتي، تعريف مفهوم و ابعاد آن ضروري مي نمايد. بديهي است هر چه بيان مفاهيم سه گانه مذکور از جامعيت بيشتري برخوردار و واجد خصوصيت مانع بودن نيز باشد کارايي بيشتري خواهد داشت. در اين راستا ابتدا تعدادي از تعاريف ارائه شده در باب مزيت رقابتي بيان مي شود:
•    مزيت رقابتي ميزان فزوني جذابيت پيشنهادهاي شرکت از نظر مشتريان درمقايسه با رقبا است.
•    مزيت رقابتي، تمايز در ويژگيها يا ابعاد هر شرکتي است که آن را قادر به ارائه خدمات بهتر از رقبا به مشتريان مي کند(هوآما ،1999).
مزيت رقابتي، ارزشي است که سازمان به مشتريان خود عرضه مي کند؛ به نحوي که در آن زمان اين ارزش توسط رقباي بالقوه و بالفعل عرضه نمي شود. (ميگوئل و همکاران،2002).
•    مزيت رقابتي، ارزشهاي قابل ارائه شرکت براي مشتريان است؛ به نحوي که اين ارزشها از هزينه هاي مشتري بالاتر باشد(پورتر ،1990).
با توجه به تعاريف فوق و ساير تعاريف ارائه شده در مورد مزيت رقابتي بيانگر اين است که مفهوم مزيت رقابتي، ارتباط مستقيم با ارزشهاي مورد نظر مشتري دارد؛ به نحوي که در يک طيف مقايسه اي هر چقدر ارزش هاي عرضه شده يک سازمان به ارزش هاي مورد نظر مشتري نزديک تر يا با آن منطبق تر باشد مي توان گفت که سازمان نسبت به رقباي خود در يک يا چند معيار رقابتي داراي برتري و مزيت است. با اين حال بيان روشن مفهوم مزيت رقابتي در گرو تشريح زواياي مختلف آن است که به اختصار ابعاد آن بيان مي گردد. با اين حال در رابطه با مقوله مزيت رقابتي دو موضوع مهم و مورد تأکيد است: 1). ايجاد و کسب مزيت رقابتي از طريق تلفيق کارآمد و مؤثر منابع محيطي، و منابع سازماني با استفاده از قابليت هاي شبکه اي و هوشمندي رقابتي؛ 2). پايدارسازي مزيت رقابتي به دست آمده که در اين رابطه و براساس مکتب نگرش بر مبناي منابع، مسأله مهم، ميزان تقليدپذير بودن مزيت رقابتي است که به طورکلي اين موضوع به ماهيت مزيت رقابتي، برنامه هاي حفاظتي سازمان و قابليت ها و اقدامات رقبا بستگي دارد. هر چقدر منابع مزيت رقابتي داراي ابهام علّي و توليد و روابط آن از نظر اجتماعي پيچيده باشد تقليدپذيري آن مشکل خواهد بود (Yahdih, 2003).
_________________
  industrial organization
  Bain
  Micheal Porter
  Toni and Tonchia
  Schoemaker and Amit
  Amit and Schoemake
  resource – based view
  dynamic capability view
  Lismen and Margaret
  Miguel et al.

انواع مزيت رقابتي
باتوجه به مباني نظري موضوع و پويائيهاي واقعي و عيني رقابت مي توان مزيت رقابتي را به پنج نوع کلي زير تقسيم بندي کرد:
1.    مزيت موقعيتي در مقابل مزيت جنبشي (پويا)؛
2.    مزيت متجانس در مقابل مزيت نامتجانس؛
3.    مزيت مشهود در مقابل مزيت نامشهود؛
4.    مزيت ساده در مقابل مزيت مرکب؛
5.    مزيت موقتي در مقابل مزيت پايدار؛

قسمتی از پیشینه پژوهش:
- حجازی و فتوحی (1388) پژوهشی با عنوان بررسي ارتباط همزمان بين استراتژي رقابتي سازمان، طرح سازماني و سيستم حسابداري مديريت با عملکرد سازمان: رويکرد تناسب اقتضايي درصنايع شيميايي و دارويي و وسايل نقليه موتوري و خودرو انجام داده اند. اين مقاله نتايج پژوهشي را که درصدد شناسايي تجربي بررسي ارتباط بين استراتژي رقابتي سازمان، طرح سازماني و سيستم حسابداري مديريت و عملکرد سازمان با رويکرد تناسب اقتضايي است گزارش مي کند. ابتدا شرکت ها بر اساس نوع استراتژي خود بر اساس رويکرد پورتر، در دو گروه استراتژي تمايز محصول و استراتژي رهبري هزينه دسته بندي مي شوند. بعد از آن تناسب اقتضايي بين متغيرهاي استراتژي رقابتي سازمان، طرح سازماني و سيستم حسابداري مديريت بر اساس تئوري دورنماي تناسب محاسبه مي گردد. سپس رابطه بين تناسب محاسبه شده و عملکرد واحدها مورد بررسي قرار مي گيرد. نتايج حاصل نشان مي دهد که بين استراتژي رقابتي، طرح سازماني و سيستم حسابداري مديريت و عملکرد با رويکرد تناسب اقتضايي در کليه شرکت هاي مورد مطالعه در صنايع مورد نظر، رابطه معني داري وجود دارد.

توجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.

پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی تعاریف و انواع مزیت رقابتی دانلود مباني نظري انواع مزیت رقابتی مقاله در مورد مزیت رقابتی مباني نظري مزیت رقابتی پایدار پيشينه تحقيق مزیت رقابتی پورتر پيشينه پژوهش ویژگی های مزیت رقابتی مزیت رقابتی pdf مزیت رقابتی م

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی تعاریف و انواع مزیت رقابتی (فصل دوم)


نقش مدیریت و بابد ها و نبایدهای آن

ادبیات نظری تحقیق توجه و درمان اختلال کم توجهی (فصل دوم پایان نامه)

دانلود طرح توجیهی تولید پلاستوفوم

طرح توجيهي احداث کارخانه توليد دستمال كاغذي

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خانواده و تربیت فرزند (فصل 2 پایان نامه)

مبانی نظری نیازهای بنیادی روان شناختی (فصل دوم)

تحقیق عوامل موثر در بالا رفتن سن ازدواج

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و ابعاد رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان (فصل دوم)

دانلود پایان نامه بررسی موزه منطقه‌ای هنر و فرهنگ آذربایجان با رویکرد معماری پایداری اکولوژیکی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد (درمان با روش EMDR)